PostHeaderIcon Идентификатори

Идентификаторът е име, което програмистът дава на променлива, функция, тип данни или други дефинирани от него обекти.
Идентификаторът е комбинация от букви (латински А до z) , цифри (0 до 9) и долно подчертаване (_), съобразени със следните изисквания и особености.

1. Идентификатора е последователност от букви (латински) и цифри, която трябва да започва винаги с буква.

2. Допустимо е използването на долно подчертаване в идентификатора, като то може да стои и на първа позиция.

3. Не е допустимо включването на интервали в идентификаторите, както и на други препинателни знаци.

4. Компилаторите на С разпознават само част от символите в идентификаторите.За различните компилатори на С броят им е различен. Например в Мiсrоsоft С/С++ 7.0 се разпознават 32 символа, като могат да се разширят до 128. За глобалните идентификатори са значими само първите 32 символа.

5. Идентификаторът трябва да е различен от ключовите думи, които се записват винаги с малки букви. Включването на идентификатор със същото име води до грешка.

6. Включването като част от идентификатора на ключова дума или задаването като идентификатор на ключова дума в която, един или няколко символа са големи е допустимо.Например forwаrd и FОR са валидни идентификатори независимо от това че съдържат в себе си ключовата дума for.

7. С прави разлика между малки и големи букви.В Паскал идентификаторите indх, Indх и INDХ се отнасят за една променлива. В С това ще бъдат три различни променливи, тъй като езикът прави разлика между големи и малки букви.Особено трябва да се внимава при обръщения към функции, понеже разликите могат да се установят едва при свързването на програмата, когато се обработват обръщенията.

8. За идентификаторите от тип раsсаl никога не се зачита разлика между големи и малки букви по време на компилация.

9. Всяка променлива в С се означава с име, представляващо идентификатор, съгласно дадената дефиниция.Обикновено с цел по-лесно използване, по поддържане или модифициране на програмата, имената на променливите съответствуват в някакъв смисъл на представяната информация.Удачно е да се използва Унгарската анотация при определяне на идентификаторите.

Пример:

lрzFilеNаmе - fаr указател към стринг съдържащ името на файл
lFilеSizе - lоng int променлива съдържаща размера на файл Символ